RAPORT Tendințele actuale din e-commerce-ul din Rusia se apropie de cele europene
Piața de e-commerce din Rusia continuă să crească rapid și arată o tranziție către o piață europeană standard. Există o creștere semnificativă a ratei de folosire a mobilului, o migrare de la plata ramburs către plata online, o schimbare ușoară către o piață mai concentrată și o creștere în folosirea punctelor click & collect.
Previziunile pe 2017 arată că 800 de milioane de ruși vor folosi smartphone-ul, în timp ce la nivel mondial se va ajunge la 910 milioane de utilizatori mobili până în 2020.
Aproximativ 50% dintre ruși au făcut cumpărături online în 2016. Totuși, mulți ruși sunt „cumpărători ocazionali”, din moment ce numai 21% dintre utilizatorii cotidieni spun că fac shopping frecvent online.
Cota comerțului transfrontalier este de asemenea în creștere și 52% din distribuție este în China. Rata comerțului electronic B2C a ajuns la 20% în 2016.
Russian E-commerce Country Report 2017 (fișier PDF) arată tendințe în e-commerce, fapte și statistici și oferă analize despre piața rusă de comerț electronic, precum și recomandări de la experți.