Top 10 greșeli descoperite de jurații #GPeC, pe care le fac magazinele online din România

Adăugat de pe 17 Mai 2018, 0 comentarii
Cuvinte cheie:

GPeC SUMMIT - Cel mai important Eveniment de E-Commerce si Marketing Online din Romania si Europa Centrala si de Est

În fiecare an, în cadrul Competiției Magazinelor Online GPeC, un Juriu format din peste 25 de experți în E-Commerce și Marketing Online auditează website-ul a zeci de magazine online și le ajută să descopere de ce nu reușesc să vândă mai mult.

Din cele peste 200 de criterii de evaluare la care se uită jurații în 2 etape diferite de timp am făcut o listă cu cele mai frecvente greșeli pe care specialiștii noștri le observă, an de an, la magazinele online românești.

Vezi lista de mai jos, iar dacă bifezi multe dintre ele sau, dimpotrivă, faci lucrurile ca la carte, însă tot nu vinzi pe cât ți-ai dori, înscrie-te în Competiția Magazinelor Online GPeC 2018 și fă-ți un audit complet al website-ului tău.

1. Nu afișează review-uri pe website/paginile de social media

Social proof este un concept cu un impact extrem de mare asupra ratei de conversie. Cele mai multe magazine online din România nu au suficiente evaluări de la utilizatori care să le construiască, în timp, credibilitatea. Alex Lăpușan, CEO & Founder Zitec, le recomandă magazinelor online să nu ezite în a oferi stimulente cumpărătorilor pentru a impulsiona acest comportament. Indiferent că vorbim de concursuri sau vouchere, eforturile de comunicare ar trebui îndreptate inclusiv spre review-uri dacă vreți să vă creșteți rata de conversie.

2. Nu se diferențiază între celelalte magazine online din nișa/piața lor

Piața se maturizează de la un an la altul, iar competiția începe să își spună cuvântul. Business-urile românești din e-commerce nu își pun în evidență trăsăturile unice care le diferențiază de restul pieței. E foarte important să existe motive specifice care atrag un cumpărător către magazinul tău și nu către altul. Dacă nu te poți gândi la ceva care intră în categoria asta, încearcă să creezi beneficii pe care clienții din piață le pot găsi doar în magazinul tău.

 

3. Nu afișează informații de contact, număr de telefon

Oricât de mult ne-am dori, lucrurile nu merg întotdeauna perfect. Cu toate acestea, foarte multe magazine online românești nu afișează datele de contact pe website-ul lor. În timp ce magazinele online din străinătate sunt omniprezente și fac real-time communication, multor magazine românești le lipsește adresa, un e-mail sau un număr de telefon la care clienții pot apela atunci când au nevoie.

 

4. Nu comunică eficient cu clienții

Tuturor ne place o poveste bună și îi apreciem pe cei care ne pot spune una. Andrei Georgescu, Managing Director White Image a observat, în calitate de membru al juriului Competiției Magazinelor Online GPeC, că peste 90% din magazinele online, nu comunică eficient cu clienții lor.

Sfatul? Creează o bază de date cu emailurile utilizatorilor tăi (numai cu acordul lor prealabil, desigur!) și spune-le de ce magazinul tău e mai potrivit decât altele, cat de importanți sunt pentru tine, care e povestea ta. E o modalitate foarte bună de a-i ține la curent și cu noile oferte din magazinul tău. Dacă vinzi cafea extraordinară, le poți recomanda metode ideale de preparare, dacă vinzi nasturi, le poți aminti că găsesc și ață de cusut de cea mai bună calitate în magazinul tău. Construiește un raport cu clienții tăi și veți fi fericiți împreună mult timp. E ca în relații! :)

 

5. Nu facilitează ușurința în utilizare

Bianca Grip, managing director la GripAds, ne amintea anul trecut la GPeC Summit că social login e o funcționalitate din ce în ce mai greu de ignorat. Posibilitatea de a plasa comenzi fără crearea de cont, date persistente, mai puține câmpuri la deschiderea unui cont nou sunt alte câteva exemple de lucruri care pot fi implementate pentru ca utilizatorii să petreacă mai mult timp în magazin și sa îl recomande și prietenilor.

 

6. Nu optimizează varianta de mobile a magazinului

Faptul că majoritatea traficului vine de la utilizatorii care navighează de pe telefonul mobil nu e un secret. Nu mai e un secret nici faptul că, în curând, aproape toate vânzările se vor face direct de pe smartphone, între o stație de metrou și alta. Sau On The Go, cum s-ar spune. Chiar și cu toate statisticile pe care le scoatem la iveală, magazinele online românești încă nu sunt mobile first.

Sfat? Load more e agreat în detrimentul infinite scrolling-ului, după cum ne povestea Dan Vîrtopeanu, de la Breeze Mobile, în urma auditării magazinelor online care au participat la competiția GPeC. Studiază trendurile de mobile user experience și aplică tot ce afli.

 

7. Nu oferă clienților informații exacte, complete și în timp util despre comenzile lor.

E foarte important să le trimiți cumpărătorilor cât mai multe informații relevante despre produs și procesul de livrare în e-mailul de confirmare. Lucia Ciuca, Managing Director la Quantum Data Science, ne spunea anul trecut, pe scena GPeC Summit  și că o pagină de mulțumire și/sau un formular de evaluare ajută mult.

 

8. Nu folosesc o strategie de SEO bine pusă la punct

Folosește practici de optimizare a magazinului tău pentru motoarele de căutare. E un aspect important care îți poate îmbunătăți numărul de vizitatori și, în consecință, rata de conversie. Mihai Vînătoru, Head of SEO and Managing Director la DWF, ne-a recomandat blogul DWF ca resursă de informare și nu numai, atunci când vrei să îți îmbunătățești strategia SEO pentru a vinde mai mult.

 

9. Nu folosesc descrieri originale pentru produse

O altă modalitate importantă de a mări traficul organic al magazinului tău e sa fii cât mai original în descrierile de produs. Evită copy-paste de pe pagina producătorului și încearcă să spui o poveste. Dacă vrei să scrii descrieri care te vor diferenția de competitorii tăi, Amy Harrison, fondatorul și owner-ul Write With Influence, ne-a oferit anul trecut în exclusivitate câteva sfaturi de copywriting pentru magazinele online. Vă recomandăm să le citiți mai ales că Write With Influence este una dintre cele mai apreciate resurse online de Content Marketing din întreaga lume.

 

10. Nu oferă atenție coșurilor abandonate

Dacă îți informezi clienții că au uitat un coș abandonat în magazinul tău, mai mult de un sfert dintre aceștia, se vor întoarce pentru a finaliza cumpărarea. Mai mult decât atât, valoarea comenzilor poate crește cu până la 58% în aceste cazuri. Conversii mai multe și mai mari. Coșurile abadonate merită puţină atenție. Folosește Kissmetrics sau resurse similare pentru a te informa mai bine legat de metricii magazinului tău pentru a acționa pentru creștere.

 

Sau, dacă vrei să îți accelerezi business-ul în e-commerce în câteva luni cât alții în ani, fă bine și înscrie-te la Competiția Magazinelor Online GPeC 2018.

 

Ce câștigă concret un magazin online care alege să participe în Competiția GPeC? 

  • Audit complet de website ca să crești vânzările magazinului online
  • 200+ elemente analizate: UX, CRO, SEO, Mobile, Securitate etc.
  • 25+ experți auditori în E-Commerce & Marketing Online
  • Conformare cu standardele GDPR în E-Commerce
  • Obținerea Mărcii de Încredere TRUSTED.ro

    Vezi toate beneficiile și etapele prin care treci astfel încât să crești rata de conversie a magazinului tău online: www.gpec.ro/blog/competitia-gpec-explicata-cum-sa-ai-un-magazin-online-cu-reale-sanse-de-succes.

 


GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: Bringo, Credius, DWF, GLS, New Black, RTB House

Partener media principal: ecomTEAM

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Parteneri media principali: Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auraș Mihai Geambașu, Claudia Tocilă, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Cristina Chipurici, Dan Pandrea, Elena Cîrîc, Fulvia Meirosu, George Hari Popescu, Ionuț Bunescu, Lavinia Biberi, Luminița Balaban, Marius Ovidiu Călugăru, Mădălin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin, UrbanDiva

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Business Review, Business Woman, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HowToWeb, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Adauga comentariu

Adauga comentariu

Campurile marcate cu * sunt obligatorii